Wednesday 29 June 2016

Lepas Jawatan Jika UMNO Gagal Di Kuala Terengganu...


Huh...tabiklah kepada Pengerusi Pembangunan Kuala Terengganu, Datuk Mohd Sabri Alwi.

Beliau  berikrar akan melepaskan jawatan jika calon Barisan Nasional (BN) gagal merampas kerusi Parlimen dan empat kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) pada pilihan raya umum (PRU) akan datang.

Beliau yang juga Ketua UMNO Bahagian Kuala Terengganu berkata, tiada gunanya memegang jawatan tertinggi di peringkat bahagian jika UMNO gagal merampas kerusi Parlimen dan DUN yang kini diwakili pemimpin pembangkang.

"Saya menawarkan diri untuk tidak bertanding menerajui kepimpinan UMNO, tetapi akan memberi sokongan kepada kepimpinan UMNO yang akan dipilih ahli di peringkat akar umbi pada pemilihan parti yang akan diadakan selepas pilihan raya umum (PRU) akan datang.

"Walaupun tidak memegang jawatan, saya akan tetap setia dan berjanji tidak berpaling tadah serta menderhaka kepada parti," katanya ketika berucap pada majlis penyampaian watikah perlantikan Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (J3K) peringkat Daerah Kuala Terengganu, hari ini.

Mengulas pemecatan bekas Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin dan bekas Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir sebagai ahli UMNO, Mohd Sabri berkata, ia tidak menjejaskan keyakinan rakyat kepada BN dan UMNO.

Katanya, keputusan Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Kuala Kangsar dan Sungai Besar di Selangor membuktikan keyakinan rakyat kepada Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak.


Soalannya, awak sendiri mahu bertanding di mana? DUN atau Parlimen?

sumber - Berita Harian

No comments:

Post a Comment