Sunday 17 July 2016

Meraikan Kemenangan Rakyat – Apakah PAS Terengganu Anggap Ia Satu Jenayah?


Yang diraikan adalah kemenangan Rakyat. Bukan kemenangan Kerajaan atau Pembangkang. Tidak ada apa yang perlu sinis di sini kerana saya meraikan rakyat yang menunjukan kesyukuran mereka.”

Datuk Raja Kamarul Bahrin Shah Raja Ahmad membidas kenyataan Ketua Penerangan PAS Kuala Terengganu, Ahmad Amzad Hashim yang melabel Pengerusi AMANAH Terengganu itu sebagai individu yang suka mencari publisiti berbanding menjaga kebajikan awam.

Raja Kamarul berpendapat Amzad seorang yang berfikiran sempit membuat dakwaan tersebut.

Apakah  hanya kerana beliau menghadiri majlis kesyukuran peniaga stesen bas Kuala Terengganu bersama Menteri Besar, Ahmad Razif Abd Rahman, ia bertujuan mencari publisiti?

Apa yang PAS lakukan untuk membantu peniaga di terminal bas berkenaan?

“Ini sangat menghairankan ramai pihak kerana PAS yang didakwa sebagai parti yang berdisiplin nampaknya tidak mengambil berat kenyataan timbalan presiden (Tuan Ibrahim).

“Saya sebagai Ahli Parlimen menulis surat bantahan kepada pihak berkuasa. Sebagai wakil rakyat adalah untuk meraikan kemenangan rakyat iaitu peniaga-peniaga yang berjaya menyelamatkan bangunan stesen bas dan perniagaan mereka,’ katanya.

Katanya, tujuan beliau menghadiri majlis itu pun selepas dijemput pihak peniaga stesen bas yang bersyukur dengan ubah suai-rombakan stesen bas telah di batalkan.

“Kalau ibu dan bapa berbalah sekali pun, kalau anak meminta mereka bersama meraikan sesuatu, sudah sepatutnya mereka meraikan permintaan itu


Itulah tanggung jawab dan kematangan. Kalau Pas sering melaungkan politik matang mereka patut faham pekara ini.”

Yang di raikan adalah kemenangan rakyat. Bukan kemenangan kerajaan atau pembangkang,” jawab Raja Kamarul yang juga Ahli Parlimen Kuala Terengganu dalam kenyataan kepada FMT.

Justeru beliau meminta pemimpin PAS itu supaya menghormati pandangan dan seruan pemimpin teringginya (Tuan Ibrahim) dan bukan berpolitik sehingga nasib rakyat terbiar.

Amzad sebelum ini memuat naik gambar Raja Kamarul memotong kek bersama Menteri Besar negeri itu dengan menyatakan ia sebagai satu aksi mencari publisiti.

“Pada kebiasannya, saya tidak berhasrat menjawab komen dari anak-anak muda kerana memahami sikap dan kematangan adakalanya tidak memerlukan reaksi. Tetapi kerana diulangi isu yang sama, saya terpanggil untuk memberi respon sekadar menimbulkan kefahaman yang lebih matang kepada pihak berkenaan.
  
“Saya ingin mengulas isu gambar memotong kueh di Majlis Keshukuran Peniaga Stesyen Bas Kuala Terengganu yang dikeluarkan oleh Saudara Haji Amzad Hashim dalam FB beliau pada 14 Julai 2016.

“Gambar Menteri Besar Terengganu dan saya memotong kek di tunjuk berulang kali seolah satu jenayah telah berlaku ! Semua tahu yang majlis dianjur oleh peniaga stesyen Bas tanda kesyukuran rancangan Kerajaan membuat ubah suai Terminal Bas Kuala Terengganu itu telah di batalkan," ujurnya.

Tuan Ibrahim awal minggu ini menyeru parti pembangkang berdamai supaya tidak menghampakan rakyat yang mengharapkan perubahan. Seruan itu disambut baik pemimpin pembangkang yang lain.

No comments:

Post a Comment