Saturday 30 July 2016

Majlis Pecah Tanah Jadi Majlis Kecam Ahmad Razif?



Pagi semalam (Sabtu, 30 Julai 2016) UMNO Bahagian Kemaman mengadakan majlis pecah tanah untuk membina 30 unit rumah kedai empat dan tiga tingkat di atas tanah milik UMNO Bahagian tersebut.  

Projek usahasama itu disempurnakan oleh Ketua Bahagian UMNO, Datuk Seri Ahmad Said.

Projek usaha sama UMNO Bahagian Kemaman dengan Rayhar Properties Sdn Bhd bernilai RM45 jta dijangka siap dalam tempoh 30 bulan lagi.

Harun Kunju adalah pemilik Rayhar Properties yang pernah menyelamatkan Cherokee Ahmad Said yang ‘ditarik’  pada tahun 2000 dahulu.

Ketika itu Barisan Nasional Terengganu kalah, Ahmad Said belum dapat pencen ADUN dan EXCO kerana belum cukup umur 55 tahun maka keretanya mahu kena tarik.

Maka Harun Kunju yang tolong bayar tunggakan sebanyak empat bulan kepada bank.

Melalui usaha sama itu, UMNO Bahagian Kemaman akan menerima lapan unit rumah kedai dengan jangkaan perolehan RM50,000 sebulan hasil sewaan apabila siap kelak.

Tanah itu dimohon di zaman Datuk Seri Idris Jusoh menjadi MB Terengganu di atas inisiatif Setiausaha UMNO bahagian, Zahari Said dan Bendahari UMNO bahagian, Ghani Zahari. Tetapi  Zahari sendiri tidak dijemput menghadiri majlis pecah tanah tersebut.

Yang peliknya majlis itu menjadi majlis kecaman ketua bahagian terhadap MB Terengganu, Ahmad Razif Abdul Rahman.

Dalam ucapannya, ADUN Kijal itu cerita kepada hadirin kisah beliau ditamatkan jawatan MB di saat saat mengadakan majlis perkahwinan anaknya.

Cerita basi ini dimainkan semula oleh Ahmad Said untuk menarik simpati hadirin.

Beliau mengecam MB kerana menamatkan peruntukan ADUN Kijal sedangkan beliau masih ADUN BN.

Yang hairannya beliau nampak kesalahan MB, kesalahannya membawa usul tidak percaya kepada MB dalam sidang DUN pada Mac lalu beliau tidak nampak.

Selain mengecam tindakan MB membatalkan peruntukan untuk Bandar Baru Kijal, beliau juga mengecam Pegawai Pembangunan DUN Chukai, Datuk Mohamad Awang Tera yang dituduhnya menyokong PAS dalam PRU lalu.

Ini  menyebabkan calon pilihan bekas MB Terengganu itu (Datuk Wan Ahmad Nizam?) tewas teruk.


Malah beliau marahi pegawai khas MB yang menjaga DUN Kijal, Haji Mustapha Abdul Rahman yang mana Ahmad Said kata jangan sampai dia terjumpa Haji Pa, nanti ditamparnya Haji Pa.

Inikah ciri ciri pemimpin UMNO? Sewenang wenangnya mahu tampar orang. Adakah beliau Ketua Bahagian UMNO atau ketua gangster Kemaman?

Hadirin terkejut mendengar ucapan bekas MB Terengganu itu yang mana ucapannya setaraf ketua cawangan.

Pada malam sebelumnya Ahmad Said mempengerusikan mesyuarat penyelaras DUN Kijal di mana 14 orang hadir dari 26 orang ketua cawangan.

Sekali lagi dalam ucapannya, beliau menghentam PM, Datuk Seri Najib Tun Razak yang mana menurutnya akan dibawa ke mahkamah di atas kes 1MDB.

Malah beliau mengungkitkan isu anak tiri Najib, belanja mewah Datin Seri Rosmah Mansor, derma RM2.6 billion.

Beliau turut mengedarkan borang PERKASA  kepada semua ketua cawangan. Beliau mengajak semua ahli UMNO menyertai Perkasa kerana UMNO semakin nazak gara gara penyelwengan Najib Razak.

Beginikah ucapan seorang pemimpin UMNO yang mengajak ahli-ahlinya benci kepada Presiden UMNO?

Kalaulah UMNO masih lagi tidak pecat Ahmad Said, tak tahulah apa nak jadi kepada UMNO kerana ahli bebas mengkritik pemimpin secara terbuka tanpa mengikut saluran parti.

2 comments:

  1. Tganu da takda apa2 da..
    Mu tunggu aje la..
    Tak lama lg bungkuslah umno

    ReplyDelete
  2. Tganu da takda apa2 da..
    Mu tunggu aje la..
    Tak lama lg bungkuslah umno

    ReplyDelete