Monday 30 May 2016

Imtiaz Kuala Terengganu Cemerlang Di Romania

Pelajar Sekolah Menengah Imtiaz Kuala Terengganu bersama guru-guru pengiring gembira selepas berjaya memperoleh kejayaan cemerlang dalam pertandingan inovasi, European Exhibition of Creativity and Innovation (Euroinvent) 2016 di Palas Mall, Lasi, Romania, baru-baru ini.
Sekolah Menengah Imtiaz Kuala Terengganu mendapat pengiktiraf­an di peringkat antarabangsa apabila memperoleh satu pingat emas dan satu pingat perak dalam pertandingan European Exhibition of Creativity and Innovation (Euroinvent) 2016 di Palas Mall, Lasi, Romania minggu lalu.

Penyertaan kali pertama Imtiaz Kuala Terengganu menerusi pasukan pelajar tingkatan empat yang dinamakan Al-Fateh Inventors ke benua Eropah itu membanggakan sekolah berkenaan apabila dua produk yang dipertandingkan ber­jaya membawa pulang satu emas dan satu perak.

Selain itu sekolah berkenaan turut memenangi anugerah khas untuk kedua-dua produk tersebut.

Pingat emas diraih oleh Afrina Mardhiah Ab. Manan dan Nur Athirah Noor Asa’ari menerusi produk inovasi, Nifty Cleaner Kit yang merupakan set peralatan kebersihan bagi mencuci pelbagai permukaan seperti tingkap, bilah kipas, jeriji besi, dinding dan perabot.

Ini sekali gus mengelakkan berlakunya sindrom ‘bangunan sakit’ di samping menerima anugerah khas New Research Invention for Young Inventor dari Corneliu Group Rumania.

No comments:

Post a Comment