Tuesday 18 February 2014

Apabila Pembohong Bersiri Mahu Meneruskan Siri Pembohongannya…


Pada 17 Februari 2014 (semalam) pada jam 3.55 petang,  ADUN Batu Burok, Dr Syed Azman Syed Ahmadmembuat tuduhan dan fitnah kepada Syarikat Penerbangan Tambang Murah Air Asia dengan twitter menyatakan Kapal Terbang AK5110 dari Kota Kinabali ke Kuala Lumpur milik Air Asia terhempas di KLIA.

Ternyata ia fitnah. Kita serahkan kepada Airasia untuk mengambil tindakan.


Menteri Besar, Datuk Sri Ahmad Said menggelarnya PEMBOHONG BERSIRI…

Siapa ‘Pembohong Bersiri’ itu?

Dia itidak lain dan tidak bukan Dr Syed Azman Syed Ahmad, ADUN Batu Burok!

Semalam, dalam kenyataan melalui portal rasmi PAS, Syed Azman berkata PAS Terengganu akan dedah penyelewengan terbesar di negeri ini, Jumaat ini.

Wahhh…ini cerita menarik dan pastinya Ahmad Said akan sekali ini bingkas menyangkal semua tuduhan berkenaan.


Kes mahkamah Syed Azman dengan Kerajaan Terengganu dan Ahmad Said di mahkamah belum selesai, apakah akan ada kes baru selepas ini?

Ahmad Said akan sekali lagi membuktikan bahawa ADUN Batu Burok ini menjadi pembohong bersiri ke (entah ke berapa daaa…banyak sangat).

Menurut Dr Syed Azman yan g membuat kenyataan di Kuala Lumpur, beliau bakal mendedahkan empat penyelewengan terbesar di Terengganu dalam pertemuan bersama Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM), Jumaat ini.

Katanya, pihaknya telah menerima surat balasan yang menyatakan persetujuan daripada SPRM yang bertarikh 10 Februari lalu.

“Saya telah menerima surat daripada SPRM yang bersetuju dengan cadangan untuk mengadakan temu janji dengan Ketua Pesuruhjaya SPRM, Tan Sri Abu Kassim Mohamed. “...untuk bincang soal rasuah di Terengganu, Jumaat ini pada jam 3 petang,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Pas, semalam.

Menurut beliau, empat isu penyelewengan di Terengganu yang bakal disentuh adalah pembalakan, perlombongan, Tasik Kenyir dan pembinaan Pasar Payang.

“Terengganu negeri yang cukup kaya tapi banyak penyelewengan. Kita dapat lihat kemiskinan dialami rakyat. “Bajet Terengganu tertinggi di Semenanjung iaitu RM 2.3 bilion tapi rakyat hidup daif,” katanya. 

Syed Azman yang juga AJK Pas Pusat bakal ke Ibu Pejabat SPRM bersama beberapa ahli politik Terengganu yang lain.

Sebelum ini beberapa siri pembohongan Syed Azman termasuk pada sidang DUN Terengganu termasuk isu pakaian sekolah, isu parking bertingkat, isu Ladang Gemilang, isu keruntuhan Stsdium Sultan Mizan, isu Pasar Payang dan banyak lagi.
   
 

Juga menarik ialah isu MPK Beli Binatang apabila disebut dalam satu risalah kononnya perberbelanjaan jutaan jutaan ringgit dikeluarkan MPK untuk membeli pelbagai jenis haiwan.

Berikutan itu, satu laporan polis dibuat Majlis Perbandaran Kemaman (MPK) pada 4.25 petang di Balai Polis Chukai, 12 September lalu terhadap kandungan fakta dalam risalah kononnya.


Dr Syed Azman yang sering kali digelar pembohong bersiri oleh Menteri Besar  setiap kali mengemukakan isu dalam sidang Dun,  dalam satu kenyataannya menegaskan  akan terus memperjuangkan isu-isu pembangunan dan rakyat.

Beliau yang merupakan salah seorang Adun yang lantang bersuara dalam sidang Dun hanya berserah kepada rakyat untuk menilai tuduhan yang dibuat ke atasnya.

Beliau turut berkata, dakwaan sebagai pembohong bersiri itu dianggap perkara remeh kerana beliau sering bercakap berdasarkan fakta berhubung sesuatu perkara yang dikemukakan.

“Sebab itu, saya dari dulu tidak layan benda-benda begini sebab setiap pendedahan yang kita buat berdokumen, bukan hanya cakap hatta isu kecurian yang berlaku di Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin,” katanya.

No comments:

Post a Comment