Monday, 8 November 2010

Sampai Bila Kerismudin Harus Diselamatkan Pandikar Amin Mulia?


politik baru. politik tak baru, yang baru cuma kaedah penambaikan sahaja dari lemah kepada yang lebih baik.

politik baru cara anwar hanya satu,menyelamatkan azmin ali sampai mati. ini janji politik baru yang statik, terlalu brokebackmountain dan melankolik.

budaya politik begini sudah ditolak oleh golongan rakyat, sebut pengundi muda. cina makin menyampah dengan pkr, pasal istilah 'rakyat' dimata anwar hanyalah azmin dan shamsidar.

fantasi politik anwar sudah ketinggalan zaman. politik anwar tidak pernah jujur. isu 16 september,satu dunia pernah kena tipu dengan anwar,yang kita masih nak percaya apahal.

politik baru adalah politik jujur. itu kehendak rakyat. transperan politik bukan bermakna isu dibawa ke ranjang katil lalu diliwat nya mangsa sebagaimana yang anwar telah lakukan. itu bukan transperan, itu meliwat.

jujur bagi rakyat adalah pemimpin harus berani bercakap benar dan wajib berani mengaku salah. ini jantan namanya.

lupakan anwar. aku nak cakap pasal hishamudin tun husein. naib presiden umno dan menteri KDN.

semalam gobind singh ahli parlimen puchong di gantung sehari dari menghadiri dewan kerana berlaga dengan tuan speaker, pandikar amin mulia.

sebelum aku pergi jauh, jangan anggap bilamana aku menyokong gobind maka dianggap aku bersetuju dengan dasar DAP.

kita boleh bersetuju atas satu isu, dan kita jugak boleh untuk tidak bersetuju atas isu yang lain.inilah kaedah politik baru.

seperti contoh, haron din dan taib azamudin pernah menyanggah tok garu mudadilul am pas dan kalid gereja dalam isu kalimah ALLAH.

semalam pandikar selamatkan kerismudin atau lebih dikenali dengan nama timangan kerismudin CKMM (cium keris mintak maap)

hisham selamat pasal di tak dapat nak jawap soalan lisan karpal dan gobind.

apa soalan mereka ?

karpal dan gobind cuma nak tanya, YA atau TIDAK siasatan telah dijalankan oleh polis/KDN dalam insiden hijack sultan kelantan pada mei dan kenyataan musa hasan bahawasanya KDN mencampuri urusan polis ?

2 soalan mudah. hisham kena jawap YA atau TIDAK.

ya mungkin bab teknikaliti cara soal jawap parlimen aku tak berapa arif. mungkin gobind tersalah tanya kerana pada waktu hisham bangun adalah semasa beliau membahas pembentangan bajet.

di situ hisham dan pandikar punyai kredit aatau kelebihan. namun bila aku tengok berita jam 8 malam tadi, betapa menggelabahnya wajah hisham nak jawap soalan gobind..aku rasa amat kecewa.

hisham memalukan kerajaan.

kenapa pandikar tak biarkan hisham checkmate sahaja gobind ?

kenapa perlu selamatkan bontot hisham ?

sampai bila ops selamat bontot hisham pandikar nak teruskan ?

sampai bila pandikar sanggup biarkan hisham berkelana dengan lena 'payungan tuan speaker' ?

soalan yang diberikan oleh karpal dan gobind itu tepat kerana ia adalah dibawah tanggungjawap hisham dan bukannya samy velu.

soalan tentang insiden hijack sultan kelantan itu mungkin agak sensitif. hisham boleh memberikan jawapan tergantung namun mesejnya rakyat tahu, ini isu keluarga.

namun soalan gobind tentang kekecewaan bekas ketua polis negara tentang campurtangan KDN dalam urusan polis wajib di jawap hisham secara spontan dalam parlimen semalam.

takkan nak jawap kat hotel five star atau twitter ? ini isu rakyat dan rakyat berhak tahu samada dakwaan musa hasan itu benar atau tidak.

hari ini gobind digantung sehari. esok konpem dia tanya lagi..jadi hisham tak perlu melarikan diri. kepada pandikar amin mulia tuan speaker, biarkan hisham menjawap sendiri bagi pihak kementeriannya.

hisham diminta jangan mencontohi perilaku anwar. tak dapat jawap, dia cuba taichi,cuba divert isu.

aku tak tuduh tapi ini hakikat. hisham tak dapat jawap dalam parlimen semalam tapi dok divert isu siap buat kenyataan pasal zaid ibrahim pulak..

come on la sham, sampai bila nak jadi forrest gump, asal ada masalah je lari..

stail taichi begini memualkan lah. jangan heret lawak slapstik senario dan raja lawak dalam politik la sham..getleman lah menteri KDN !

No comments:

Post a comment