Thursday, 18 November 2010

Kementerian Dalam Negeri Masih Wujudkah?

House PK (Thursday, November 18, 2010)


Isu menterbalikkan bendera, membakar bendera, memperlekehkan Lagu Negaraku, memburukkan negara di dunia luar dan banyak lagi isu isu yang dibiarakan begitu sahaja sehingga menyebabkan KDN dilebel sebagai satu kementerian yang “Dayus”.Dimanakah “King Ghaz” kedua yang diimpikan oleh segenap rakyat Malaysia sekarang?

Ghazali Shafie

Jika dinegara luar, soal kedaulatan dan kehormatan negara bererti menempa satu jalan yang sukar di putuskan, ada setengahnya sanggup mati mempertahankan kedaulatan negara.

Lihat lah betapa petriotiknya mereka, betapa sayangnya mereka pada negara dimana tanah tumpah darah mereka. Tetapi sayang seribukali sayang di Malaysia perkara ini dibiarkan begitu sahaja, sehingga kedaulatan negara dipermainkan tanpa satu tindakan yang boleh memberikan pengajaran kepada warganegara bahawa isu kedaulatan dan kehormatan buka sesuatu isu yang boleh dipermainkan.

Sebagaimana isu isu yang lalu, tindakan yang diambil hanya lah” AMARAN KERAJAAN MALAYSIA” merokok membahayakan kesihatan. Itu sahaja yang mampu dilakukan. Jika kita mendengarkan kata kata beliau, maka bergegar segala makhluk di muka bumi ini, akan tetapi hakikatnya “kosong”.


Posted by House PK at Thursday, November 18, 2010 

Baca juga komen berikut:

Anonymous said...
bro prapu, sudah tiba masanya rakan2 blogger pro UMNO lakukan kempen untuk menukar Menteri KDN ni, dan proses pemutihan secara besar besar dalam kabinet.

sampai bila lagi kita nk tunggu? aku dah xtahan. dan xtahan melihat bertapa lembab dan lemahnya menteri Islam/melayu untuk mempertahankan haknya sebagai Islam/Melayu.

November 18, 2010 6:16 PM

Anonymous said...
Kita perlu tanya dengan menteri KDN berapakah petriotiknya beliau terhadap negara atau asyik asyik hendak meminta maaf berkenaan tindakan nya. dia bukan nya seperti yang di gah gahkan malah bacul apabila penghinaan demi penghinaan dilakukan olih pembangkang terhadap sistem undang undang yang ada didalam dan di luar negeri, pengkhianat negara no 1 bebas melagukan apa sahaja yang sedap didengar olih pemimpin pemimpin barat yang benci akan negara Malaysia disebabkan iri hati mereka. peliwat tegar no wahid melakukan apa sahaja demi mengalihkan pandangan umum keatas kes liwat yang telah menampakkan kesahihan bahawa liwat benar benar berlaku dan semua bukti menunjukkan bahwa dia lah pemangsa nya dan bukan nya mangsa konspirasi.

Dari titik inilah kita harus memikirkan kedudukan dato Hisamuddin benar benar layak atau tidak menjadi Menteri KDN? Apakah dia hendak bermimpi jawatan tetapi tidak bolih menjalankan amanah yang diberikan kepada nya?

Renung renungkan lah.

November 18, 2010 6:42 PM

jalak said...
kebanyakan pekerja gomen dari parti pembangkang. jgn buat2 tak tau.

November 18, 2010 6:49 PM

Anonymous said...
Betul tu. aku paling risau kes namewee sial ni.. KDN buat diam je... tp si namewee sial ni dah buat road tour kat malaysia ni...kenapa KDN boleh lepaskan budak cina sial ni berkeliaran dalam negara kita.. mintak sangat2 jasa pihak bloggers bagi tekanan pada menteri berkenaan berkenaan kes namewee ni... boleh haru biru negara kita kalau beliau berterusan berdiam diri macam ni... rakyat nak tau ape perkembangan kes ni...

November 18, 2010 6:57 PM

blogenstarz said...
Lantik saja TS Musa Hassan bekas KPN yang lalu.Walau pun beliau tidak popular kepada sesetengah pehak,namun beliau tidak mudah menjadi LALANG atau pun KUDA kepada sesaorang.
Ketegasan beliau tidak disukai oleh ramai orang tapi PDRM banyak kejayaan.

November 18, 2010 8:11 PM

tebing tinggi said...
Kalau UMNO tidak sangup mengkorbankan pemimpin-pemimpinnya yang hanya memenohi ruang-ruang kosong dalam kabinit tetapi tidak berfungsi,maka tiada pilihan lain bagi umat melayu menjelang PRU 13 melainkan UMNO harus dikorbankan.

Biar berputih tulang,jangan sampai berputih mata.

1sekolah>1bahasa>1Malaysia

November 18, 2010 9:31 PM

No comments:

Post a comment