Tuesday 20 September 2016

Muslimat Digerakkan Sebagai Pemacu Kemenangan PAS Di Terengganu


Pada ketika Wanita dan Puteri UMNO Terengganu sedang menyepikan diri, Muslimat PAS Terengganu pula giat mempersipakan diri menghadapi Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU-14).

Malah mereka mungkin sedang membuat persediaan dalam pelbagai bidang termasuk kemungkinan hasil persempadanan semula kawasan pilihanraya yang dicadangkan oleh Suruhanjaya Pilihanraya (SPR).

Muslimat PAS Terengganu menganggap persempadanan semula kawasan pilihan raya oleh SPR itu menampakkan dengan jelas penipuan Barisan Nasional dalam kerja-kerja untuk memenangi pilihanraya akan datang.

Pemangku Ketua Dewan Muslimat PAS negeri Terengganu Hajah Zarani Othman berkata kesemua tindakan SPR yang yang tidak masuk akal itu adalah semata mata untuk menyekat kemenangan PAS di Terengganu.

Berikutan itu, Muslimat perlu untuk terus meningkatkan semangat kerja selain mengambil peluang yang ada daripada pergolakan UMNO Terengganu untuk terus menarik undi PAS pada PRU-14.

Dilaporkan kompleks Tarbiyyah At Taqwa (Komtaq) menerima kehadiran seramai hampir 500 orang ahli Muslimat semua peringkat dalam program “Pelancaran Jentera Pilihanraya Muslimat Negeri Terengganu” baru-baru ini.

Noraini cabar Muslimat PAS supaya berkorban.
Pengarah Pilihanraya Muslimat Negeri Terengganu Hajah Shamsiah Abu Bakar berkata dalam ucapan aluannya, “Muslimat berperanan sama ada secara individu ataupun berorganisasi dalam memacu kemenangan PAS pada pilihanraya akan datang.

“Pengundi remaja Halwa perlu di dekati kerana mereka adalah sebahagian dari sasaran kemenangan dan semua peringkat perlu mengemaskini organisasi masing masing.”

Zarani pula mengatakan, “Muslimat adalah berkewajipan memilih pemimpin yang amanah, di samping perlu untuk terus memacu tugas dalam memikul amanah Allah tanpa mencipta berbagai alasan.”

Pengarah Pilihan Raya Negeri Terengganu YB Ariffin Deraman ketika menyampaikan penerangan semasa berkenaan pilihanraya akan datang berpendapat Muslimat sudah sinonim dengan kerja kerja memancing undi dan Muslimat boleh menjadi pemangkin kemenangan.


“Jangan sekadar gagah di lokaliti ataupun cawangan kita, Muslimat jangan sekadar jadi jaguh kampung tetapi perlu bersedia dan bersiap siaga untuk menghadapi pilihan raya yang makin hampir,

Timbalan Pesuruhjaya 2 PAS Negeri Terengganu,  Haji Yahya Ali pada ucapan perasmian berkata tanggungjawab kepada parti adalah tanggungjawab kepada Allah, kerana itu setiap diantara kita perlu memiliki sifat-sifat seperti yang di tunjukkan Muhammad Al Fateh.

Kemuncak program menyaksikan lontaran taujihat dari Pengarah Pilihan Raya Muslimat Malaysia. Hajah Noraini Hussin membuat cabaran bahawa jika muslimat semua tidak sanggup untuk berkorban,maka kerugian akan di kecapi oleh diri kita sendiri.

“Medan perjuangan PAS adalah gedung pahala dan kita memerlukan PAS sebagai jalan ataupun wadah menuju Allah SWT,” tegasnya.

Program berakhir dengan penyampaian watikah kepada pengarah pilihanraya muslimat kawasan kawasan dan ketua Halwa Dewan Undangan Negeri serta majlis bacaan ikrar dan mengangkat ‘Playcard’ RUU 355 sebagai sokongan kepada Presiden.

Program ini diadakan khusus bagi memantapkan jentera pilihanraya, sebagaimana amanat mantan bekas ketua Muslimat, Almarhumah Safinah Jusoh.

No comments:

Post a Comment