Thursday 1 June 2017

Masih Adakah Team ‘Ahmad Said’ dan Team “Ahmad Razif’ Di Terengganu???

 

Biar betul, jangan kata sudah selesai tetapi belum selesai!!!

Masihkah wujud Team Ahmad Said dan Team Ahmad Razif dalam UMNO Terengganu?

Pelik kerana perkara ini masih diperkatakan,  sedangkan kata pemimpin UMNO Terengganu, termasuk Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak  sendiri, perkara ini sudah berlalu.

Malah Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi pun mengatakan perkara yang sama.

Tiba-tiba hari ini ada komentar daripada pemimpin PAS Terengganu bahawa pertikaian antara Exco Terengganu dan Menteri Besarnya berkenaan perlaksanaan Enakmen Jenayah Syariah di negeri itu menujukkan perpecahanan di kalangan pemimpin Umno masih terus berlaku.

Dari mana asas kewujudkan dua team dalam UMNO ini?

Jangan buat fitnah pada Ramadan ini tetapi kalau tiada angin manakah pokok boleh bergoyang, melain jik ada gempa bumi.

Bagaimana orang PAS boleh tahu dalam kain UMNO? Ada yang mendedahkannya?


Ketua Penerangan PAS YB Ustaz Mohd Nor Hamzah berkata hari ini, sudah diketahui umum bahawa Pengerisi Jawatankuasa Telekomunikasi, Multimedia, dan Tugas-Tugas Khas Negeri Terengganu, Ghazali Taib, tidak bersama ‘team’ Datuk Seri Ahmad Razif.

“kita mesti mengetahui bahawa Exco yang ada itu dia berada dalam ‘team’ Datuk Seri Ahmad Said yang pernah meletakkan dirinya untuk keluar daripada saf kepimpinan Razif dan mempertikaikan pelantikan Razif.

“Jadi, dia anggap bahawa dia boleh melaksanakan hudud dalam keadaan dia keseorangan tetapi dia sebenarnya tak mendapat sokongan daripada kepimpinan UMNO,” tegasnya.

Selain itu, beliau yakin, Ahmad Razif bimbang dengan suasana yang ada ini, dan menjawab jadi tidak mampu melaksanakan hukum hudud.

ADUN Bukit Payong itu berkata demikian ketika mengulas kenyataan Ghazali bahawa Terengganu akan tetap memperjuangkan perlaksanaan Undang-Undang Syariah 2001 di negeri itu, ketika Kembara Dakwah Media Terengganu ke Acheh, minggu lalu.

Sebaliknya, Razif ketika sitemui media berkata, Terengganu belum bersedia melaksanakan hukum hudud sebelum kajian mendalam dibuat.

“Saya harap seluruh orang ‘ganu kite’ boleh lihatlah bagaimana UMNO ni sebenarnya tidak sepakat sekarang,


“Bila tidak sepakat dan tidak bersatu, mereka tidak boleh membina kestabilan dalam pentadbiran dan pemerintahan,” jelas Ustaz Mohd Nor.

Justeru, beliau mengajak rakyat Terengganu mendapat maklumat yang jelas dan menterjemahkan kebenaran serta membuat perubahan dalam pilihan raya akan datang.

Katanya, dalam persoalan yang begitu besar, berkenaan perlaksnaan undang-undang Syariah, sepatutnya kerajaan sudah memiliki pendirian yang sama antara Exco dan Menteri Besar.

“Macam mana dia nak mengajak rakyat untuk memberikan sokongan terhadap pelaksanaan hudud yang begitu besar sedangkan Exco dengan Menteri Besar sendiri pun tidak sepakat,
“Seolah olah mereka tidak menentukan pendirian yang jelas tentang isu perkara yang ada,” tanya lagi.

Beliau melihat, Ahmad Razif ‘kluk klek’ kerana bimbang terhadap ‘bos’ yang melantiknya, di Putrajaya.

“Itu kerana saya rasa dia teragak agak dan bimbang dengan orang Kuala Lumpur, Takut dia terlajak lebih daripada bos yang ada di Kuala Lumpur,” ujarnya lagi.

No comments:

Post a Comment