Tuesday 13 May 2014

Kemarahan Ahmad Said Terhadap Najib Sangat Tidak Masuk Akal?


Benarkah Ahmad Said tidak pernah minta penangguhan perletakan jawatan dan berharap Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Razak faham keadaannya?

Dalam wawancara dengan Astro Awani pagi semalam jelas berlaku salah faham antara Ahmad Said dengan Perdana Menteri.

Ahmad Said menyatakan beliau tidak meminta penangguhan secara rasmi pertukaran ini.

Beliau hanya memaklumkan kepada Perdana Menteri bahawa anaknya akan berkahwin dan berharap Perdana Menteri faham.


[Saya tak beritahu kata saya nak extend. Saya beritahu anak saya nak kahwin minggu depan. Takkan beliau sebagai orang tua tidak faham]

Jelas sekali masalah Ahmad Said ialah beliau tidak meminta kepada Perdana Menteri agar menangguhkan pertukaran Menteri Besar ini sehingga selepas majlis perkahwinan anak beliau.

Beliau hanya berharap Perdana Menteri faham dan menangguhkan pertukaran ini selepas 17 mei 2014.

 Justeru kemarahan Ahmad Said terhadap Perdana Menteri sangat tidak masuk akal kerana beliau berharap PM fahami apa yang ada dalam kepala beliau.

Malah Ahmad Said sewajarnya memohon maaf kepada Perdana Menteri kerana memberi gambaran awal yang salah seolah-olah Perdana Menteri tidak mahu menangguhkan pertukaran ini selama 4 hari untuk memberi laluan kepada majlis perkahwinan anaknya.

Ahmad Said tidak boleh berharap semua orang sama fikiran macam beliau.

Jika beliau sendiri tidak memohon, bagaimana Perdana menteri boleh terfikir?

Jika Perdana Menteri tidak terfikir apakah ia salah Perdana Menteri?

Sebelum ini ketika dihubungi Malaysiakini berkata beliau telah memohon kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak supaya menangguhkan pertukarannya selepas majlis perkahwinan anaknya pada 17 Mei ini.

“Saya sudah lama bekerja dengan Umno. Saya sudah beritahu PM bahawa anak saya kenduri saya kahwin pada 17 Mei dan tukar selesai selesai kenduri.

“PM kata itu soal peribadi. Jadi saya beritahu, kalau saya keluar (parti), jangan salahkan saya,” katanya bagi menjawab soalan mengapa beliau bertindak keluar daripada Umno dan menjadi ADUN Bebas.

No comments:

Post a Comment