Tuesday 10 May 2011

AWAS…DHPP Sebenarnya Ejen DAP


Berhati-hati dengan kumpulan yang kononnya berbaik dengan orang Islam tetapi apabila berkuasa mereka orang pertama yang mendesak agar orang Islam dipinggirkan.

Dewan Himpunan Penyokong Pas (DHPP) Terengganu dikatakan akan menggempur kawasan yang mempunyai ramai pengundi bukan Islam bagi menarik sokongan mereka terhadap Pas.

Kawasan mana yang mereka maksudkan itu?

Walaupun tidak din

yatakan tetapi sudah pasti kawasan bandar – Kuala Terengganu, Cukai, Dungun dan Jerteh.

Kita kena beritahu orang Melayu dan Islam, mereka ini talibarut DAP sebenarnya, bukan penyokong PAS.

Mereka bergerak melalui PAS untuk ‘berselindung’ dan ‘pura-pura menyokong orang Islam’.

Hati-hati! Gerakan DHPP yang baru ditubuhkan akan dirasmikan Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada 21 Mei depan dan pastinya mereka akan cuba membuktikan kepada Hadi bahawa mereka juga ada pengaruh.

Jika ada DAP atau parti lain seperti PKR, pasti mereka tidak akan mengundi PAS tetapi untuk sementara mereka rela bergerak dan tunduk kepada serban Hadi.

Pengerusinya, Dr B Chandaran berkata kelmarin, gerak kerja itu bertujuan untuk menghadapi persiapan pilihan raya umum yang dijangka berlangsung bila-bila masa sahaja.

Menurutnya, usaha itu sedang giat dijalankan terutama membabitkan kaum Cina dan India bagi memastikan mereka bersama-sama menyumbangkan kerusi kepada pembangkang.

“Kita (DHPP) sejak dahulu sentiasa bersama dengan Pas. Kita akan gempur untuk memenangkan Pas dan Pakatan Rakyat (PR) dalam pilihan raya akan datang,” katanya kepada Sinar Harian kelmarin.

B Chandran tidak menolak bahawa kepercayaan rakyat terhadap UMNO dan BN akan terus merudum kerana parti itu dianggap bersifat perkauman yang akan mengikis kepercayaan dalam kalangan kaum-kaum lain, khususnya bukan Melayu.

Kalau pemimpin DHPP itu meletakkan UMNO dan BN sebagai perkauman, DAP itu apa?

Bukankah parti itu mementingkan kaum Cina dan bukan Melayu serta antiMelayu dan antiIslam?

No comments:

Post a Comment